úterý 18. listopadu 2014

Rozhovor: Ophelia Violetta

Až do konce listopadu zdobí stěny naší prodejny krásné kresby, jež vytvořila Ophelia Violetta. V prosinci budou též k vidění na Vánočním Lolita srazu v Praze, kde budou originály i přímo k zakoupení.

Než se s nimi olomoucký butik nadobro rozloučí, ráda bych Vám zprostředkovala krátký rozhovor s Ophelií, která prozradí něco o tom, jak její kresby vznikaly...

Until the end of November are walls of our shop decorated by art of Ophelia Violetta. In December you can see the illustrations at Christmas Lolita Meetup in Prague, where you can also buy the originals.

Here is a short interview with Ophelia, who will tell you about creating her art...


Rozhovor v detailu článku.
Interview under the cut.


Jak dlouho trvalo nakreslit jeden obrázek?
A4 obrázky mi trvaly přibližně týden, někdy i víc záleží na tom jak moc jsem si navymýšlela barviček =) Malé A5 tušové obrázky jsem měla hotové za jeden den, nebo i za odpoledne když byl klid a nic mě nerušilo od práce.

Co používáš ke kreslení? Pastelky? Copicy?
Na všechny barevné ilustrace jsem použila kombinace Copicových obtahovačů, černého Copic fixu na větší plochy (papír byl na tuš moc jemný a pokroutil se) a hlavně pastelky Polychromos od Faber-Castell. Zatím nejlepší pastelky které jsem kdy měla ! Cena je sice o dost dražší než u normálních, ale rozhodně to stojí za to =)

Je těžké vymyslet vhodné pozadí?
Občas pekelně =D Někdy mám celý obrázek komplet v hlavě a nad pozadím už si hlavu lámat nemusím, ale u některých (např. Sailor Lolita) mě napadla jenom póza a barvy...no a pozadí byl docela oříšek ! Nakonec jsem zvolila opakovat motiv ze sukně a černo-bílé proužky aby to bylo víc námořnické ...

How long does it take to draw one picture?
Pictures size A4 took about one week, sometimes even more - depends on number of colours =) Small A5 ink pictures were done in one day, or even during one afternoon if it was calm day and nothing disturbed me.

What do you use for drawing?
For all colourful illustrations I used a combination of Copic markers, black Copic pen for big areas (ink wouldn't be nice for the thin paper) and mostly crayons Polychromos by Faber-Castell. They are the best crayons I ever had! They may be more expensive, but they are definitely worth it =)

Is it hard to think up the background?
Sometimes it's crazy =D I have often the whole picture in my head so I don't have to think about the background. But for some pictures (like Sailor Lolita) I knew only the pose and colours... and it was hard to make up the background! In the end I repeated the theme of the skirt together with black and white stripes to give it more sailor's look.


Který obrázek byl nejtěžší nakreslit?
Nejvíc práce jsem si asi na sebe vymyslela s "Postcards from Paris"...všechny ty Muchovské krucánky, secesní písmo a nakonec dvě pidi Eiffelovky a Vítězný oblouk =D

Který obrázek Tě naopak bavil nejvíc?
"Nightmares" protože je tam havránek =3 A celkově je to asi můj nejoblíbenější z celé série.

Which picture was the hardest to draw?
Most drawing time took the "Postcards from Paris" drawing. All the ornaments, decorative letters and in the end two little Eiffel towers and Arch of Triumph =D

And which picture was most fun to draw?
"Nightmares" because I like ravens =3 I think this picture is my most favourite one, too.


Šaty, jež jsi měla na výstavě, sis také sama šila? Co bylo inspirací?
Šaty jsem si šila sama, byl to vlastně můj úplně první pokus o jsk vlastního střihu >_< Nejsou dokonalé, ale i tak je moc ráda nosím. Inspirací mi byla magie a čarodějnictví o které se zajímám a chtěla jsem to nějak zakomponovat do lolity. Původně měly být šaty tmavě rudé, ale tenhle zelený odstín se mi natolik líbil, že jsem změnila názor.=D

Jak se Ti líbila Olomouc?
Olomouc se mi líbila moc ! Bydleli jsme v krásném historickém hotýlku přímo v centru. Hned první den, ještě v noci, jsme se šli s přítelem projít nočním městěm a byli jsme nadšený z toho jak jsou krásně všechny uličky a pamětihodnosti nasvícené. Za denního světla bylo centrum samozřejmě ještě hezčí =) Nejvíc se mi líbí právě ty malé uličky, morový sloup na náměstí a hlavně vtipná kašna s želvou =) !

The dress which you wore on the teaparty was handmade by you? What was your inspiration?
Yes, the dress was handmade by me, it was my very first JSK of my own pattern >_< It isn't perfect but I still love to wear it. It took inspiration in witchcraft and magic which I am interested in. I wanted to put this theme into lolita fashion. Initially the dress should be dark red, but this shade of green was so pretty I changed my mind =D

Did you like Olomouc?
I liked Olomouc a lot ! We stayed in a beautiful historical hotel in the center. Although we arrived late evening, we had to walk around the night city. I and my boyfriend were fascinated how beautifully are all streets and sights illuminated. In daylight was the centre even more beautiful =) My favourites are all small streets, giant plaque column on the main square and the funny fountain with a turtle =) !


Odkazy / Links

2 komentáře:

  1. Škoda, že na tom sraze nebudu, protože Nightmares bych vážně měla zájem koupit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus Ophelii napsat, nebude problém se domluvit :) ... třeba to poslat poštou :) Také mi všechny kresby na výstavu posílala poštou v tvrdém kartonu s označením "křehké" a došly v perfektním stavu. :)

      Vymazat